„Klient nasz Pan”? Czy klient nasz partner. Gdy podejmujemy próbę zakupu towaru lub chcemy uzyskać informację, prędzej czy później będziemy mieli do czynienia z obsługą danego punktu handlowego. Lata temu, świadomi klienci bardzo często stosowali taktykę wychodzenia z pozycji „siły” oraz wywierania presji na sprzedawcach, w celu uzyskania większych korzyści takich jak na przykład niższa cena produktu. I ta strategia zazwyczaj przynosiła efekt, gdyż na tamte czasy slogany typu „klient nasz Pan” były powtarzane na szkoleniach, w reklamach oraz mediach. Czasy się zmieniły i kontakty biznesowe również. Mimo że część klientów próbuje jeszcze stosować techniki „siłowe” w relacjach z handlowcami, to jednak większe korzyści można uzyskać w relacji jak „równy z równym”. Dobry sprzedawca to również fachowiec w swojej dziedzinie, który zapewnia wysoki poziom obsługi przed, jak i posprzedażowej.